Begin met buikspier oefeningen!

In de winter eten en drinken we vaak net even iets meer dan tijdens de rest van het jaar. Eerst zijn er natuurlijk de kerstdagen, waar we met zijn allen lekker van het leven genieten, maar soms hebben we na een koude winterdag ook gewoon zin in een lekkere kop warme chocolademelk. We weten wel dat dit eigenlijk niet goed voor ons is, maar dit trekken we ons tijdens deze periode niet echt aan! Het is daarom helemaal niet gek dat de meeste Nederlanders tijdens de winter een paar kilootjes aankomen, dit overkomt zelfs de meest fanatieke sporters! Wanneer je in de zomer echter weer een mooi figuurtje wilt hebben moet je wel op tijd beginnen trainen. Alle calorieën die je in de winter extra hebt gegeten moet je natuurlijk wel weer verbranden! Wil jij weer af van je buikje en jezelf klaarstomen voor de zomer? Begin dan vandaag nog met buikspier oefeningen! Met buikspier oefeningen zorg je dat je in juni weer lekker het strand op kunt, zonder je daarbij ongemakkelijk te voelen. Buikspier oefeningen zijn geschikt voor zowel mannen als vrouwen en je ziet na enkele weken al zichtbaar resultaat. Welke buikspier oefeningen kun je eenvoudig thuis doen?

  • Crunches
  • Sit-ups
  • Planking

Bij vrouwen zijn vooral crunches erg populair. Van deze oefening zijn verschillende varianten, maar al deze buikspier oefeningen zijn relatief eenvoudig uit te voeren. In de standaard oefening ga je met je rug op de grond liggen en plaatst je handen naast je hoofd. Het is de bedoeling om met behulp van je buikspieren een stuk omhoog te komen. Probeer je hoofd een stuk van de grond te krijgen en laat je vervolgens weer rustig zakken. Er bestaan verschillende varianten van de oefening, sommige makkelijker en andere moeilijker uit te voeren. Al deze buikspier oefeningen zijn erg populair bij de dames, omdat je hiermee snel resultaat bereikt maar de bewegingen zelf niet te gecompliceerd zijn. Zelfs als je weinig spieren hebt kun je deze oefeningen gewoon uitvoeren. Wanneer je jezelf weer laat zakken is het belangrijk om je buikspieren goed in te spannen. Val niet meteen naar de grond, maar houd jezelf even tegen, zodat al deze de buikspier oefeningen dubbel effect hebben. Je traint je spieren wanneer je omhoog komt, maar ook wanneer je jezelf weer laat zakken. Crunches zijn uitstekende buikspier oefeningen om mee te beginnen!

Buikspier oefeningen; het echte werk!

Ben je klaar met crunches, dan is het tijd voor het echte werk. Een sit-up is eigenlijk grotendeels gelijk aan een crunch, maar je laat je tijdens de oefening niet zakken maar probeert helemaal omhoog te komen. Op een gegeven moment zit je dus op je kont om je vervolgens langzaam weer te laten zakken. Deze buikspier oefeningen zijn een stuk zwaarder en vergen daarom een stuk meer energie. Veel mensen geven op dit punt op. Ze vinden buikspier oefeningen niet leuk meer of hebben de volgende dag veel spierpijn. Het enige wat je kunt doen om hierdoor te komen is doorzetten! Wanneer je de buikspier oefeningen een aantal weken blijft herhalen zul je zien dat je lichaam hier op een gegeven moment aan went. Je hebt minder spierpijn en kunt de oefeningen langer volhouden. Wil je dus echt resultaat bereiken, dan moet je beginnen met sit-ups! Naast deze twee vrij bekende buikspier oefeningen kun je ook iets heel anders proberen. Je kunt bijvoorbeeld gaan planken. Planken wordt steeds bekender in Europa, je ziet steeds meer mensen deze buikspier oefeningen uitvoeren. De “Plank” is een oefening waarbij je leunt op je ellebogen en je knieën. Vervolgens til je de buik op met je buikspieren, je merkt meteen dat dit ontzettend veel kracht kost. Je probeert deze houding zo lang je kunt vol te houden. Veel mensen beginnen met een hele korte sessie, soms houden ze het planken maar 5 seconden vol. Uiteindelijk, na veel trainen, is het voor sommige mensen mogelijk de oefening 5 minuten vol te houden! Zoals je hebt gezien heb je ontzettend veel buikspier oefeningen die je kunt proberen. Als je nu begint ben je nog mooi op tijd en heb je in de zomer een strak buikje waar je trots op kunt zijn. Van uitstel komt afstel, begin vandaag!

Een beetje extra hulp

Niet iedereen heeft het doorzettingsvermogen om iedere dag buikspier oefeningen te doen. Zeker wanneer je niemand hebt om je aan te moedigen kan het lastig zijn jezelf steeds opnieuw te motiveren. Soms kan het helpen van iemand te horen dat je goed bezig bent. Het is slim om op zoek te gaan naar een community waar mensen net zo gepassioneerd zijn over buikspier oefeningen als jij. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje op http://www.bestebuikspieroefeningen.nl/. Op deze site vind je heel veel informatie over het correct uitvoeren van alle oefeningen en vind je ook handige dieettips. Het is altijd verstandig oefeningen te combineren met een gezonde levensstijl om snel gewicht kwijt te raken. Het is ook belangrijk dat je blijft sporten. Oefeningen hebben maar relatief weinig effect als je verder alleen maar op de bank zit! Op bovenstaande site vind je tientallen gezonde recepten waardoor je iedere avond lekker kunt eten maar je daarna niet schuldig hoeft te voelen. Je kunt speciale pakketten bestellen waardoor je snel en eenvoudig het lichaam krijgt waar je van droomt. Houd jezelf niet langer voor de gek en bestel vandaag nog!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn